2019-04-19

Årets marsipankycklingar!

I år gjorde jag en annan variant av kyckling än tidigare. En enkel marsipankyckling!



Så här gjorde jag:
Jag formade 30 g gul marsipan till en oval cylinder (tänk minion) och tryckte till den lite strax över mitten. 




Sedan tog jag orange marsipan och gjorde två cylindrar som jag plattade till. Dem strök jag lite vatten på och så satte jag på den gula delen ovanpå. 
Av den orangea marsipanen gjorde jag också en romb, som jag formade till en näbb och limmade fast med vatten. 




Av röd marsipan rullade jag en tunn rulle, skar den halvvägs igenom på fyra ställen. Sedan vände jag den på sidan och tryckte till lite. Sedan limmade jag fast den med vatten. 




Avslutningsvis smälte jag choklad och duttade dit ögon med hjälp av en tandpetare! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar