2019-04-19

Hästar, bad, kaniner, en syster och barn

Igår blev det först en sväng till stan för min del, för ett besök hos logopeden. Jag hade sandaler och trekvartsbyxor och inte helt otippat mötte jag folk med vinterjackor. 



Efter logopedbesölet passade jag på att luncha med syrran. Vi köpte sallad och satte oss i solen! Sen åkte jag och köpte gardiner åt Oskar, sen åkte jag hem och handlade lite påskmat. 



Under tiden hade Penny och Roxanna kommit. Vi ska vara barnvakt ett par dagar. Snodde Håkans bild:



Jag hann sitta i solen och dricka kaffe ett par minuter innan jag skjutsade Elvira och Elsa till ridningen. Elvira gör här iordning Aska, en islänning som gillar att hoppa. 



Elvira ville att jag skulle gå med och titta, och eftersom påsklovet är ett av få tillfällen då jag har möjlighet till det så gjorde jag det, trots skoskav. 
De hoppade lite i skogen. 





De red lite på gärdet också. 



Då tittade de badande grabbarna på (och hoppades att nån skulle ramla av). Oskar och Marcus hade badat i ån tidigare, det låter kallt!



Vi åt grillat till kvällsmat, en härlig dag för det. 
Här busar Penny och Roxanna med Oskar, 



Vi såg klart Hobbit; En oväntad resa och började på Hobbit; Smaugs ödemark, innan det var dags att avrunda dagen!

1 kommentar:

  1. Glad Påsk!! Jag är nog en av de människorna som skulle kunna gå runt i en vinterjacka, haha! Fast nu har jag bara en fleece på mig när vi är ute:)

    SvaraRadera