2016-08-11

Skateboardåkning och garderobsrensning

Oskar köpte en skateboard när vi var i Ullared och den har han naturligtvis testat. Han har bra balans och är väl orädd av sig, för det går rätt bra för honom.


Hela eftermiddagen har han lekt med Marcus. Elvira var också där, hon red mm. Jag ägnade eftermiddagen åt att rensa i min garderob. Jag är nämligen rätt bra på att spara sånt dom kan vara bra att ha, t ex fyra par trasiga jeans/byxor och en trave t-shirts som jag garanterat inte använt på ett par år. Men nu är det utrensat. Dessutom har jag packat ihop cykelbyxor, våtdräkt, skidbyxor mm i en särskild "klassiker-låda", det är ju inte direkt grejer jag använder varje dag. 

När jag hämtade barnen följde Marcus med oss hem. Vi åkte till Elviras skola med sparkcyklar och skateboard. Det var roligt att se att de håller på att iordningställa skolgården. Tidigare var det en asfaltsplan. Nu finns det en plan där jag antar att man ska kunna spela fotboll och kanske har de tänkt ha is där på vintern?


Gräsmatta och en kulle istället för asfalt, en klar förbättring


Oskar!


Barnen lekte lite hemma och när Ingmarie kom för att hämta Marcus gick vi en promenad och pratade!

Våra plommon är mogna nu, det är så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar