2016-08-06

Bokrelaterad utflykt

Om ni har tittat på listorna över böcker jag läser så har ni kanske sett att jag har läst flera böcker av Birgit Th Sparre. Det är en bokserie om grevar och vanligt folk vid herrgårdarna runt sjön Åsunden. Jag läste serien första gången som tonåring och har läst den flera gånger efter det. Det är en romantisk bokserie, med ganska många fel och brister, men som jag ändå gillar.


Syrran har också läst dem och imorgon ska vi - efter att ha pratat om det i många år - åka dit! Vi ska åka bil runt sjön och på kvällen ska vi åka båt och titta på gårdarna. 



Torpa - bokseriens Heljö


Sen ska vi bo på hotell och äta hotellfrukost!


Jag ser fram emot ett par dagar med världens bästa syster! 

Sök lugnet i ditt hjärta
Glädjen i din ömma själ
Det lindrar livets smärta 
Det begår dig ganska väl

Har ödet dig beskärt en vän
Så vet att rätt värdera den
Och du ska säkert finna
Att lyckan går igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar