2016-08-13

Ännu en lördag med lite av varje

Igår var vi tillsammans med barnens farmor och fikade hos Håkans son Kalle och hans Daniella. De har ett så fint hus! De har skaffat en kattunge som sällskap till sin andra katt och den ägnade naturligtvis Elvira och Oskar mycket av sin tid åt! Kattungar är så söta! Vi fick gott fika, bullar och kladdkaka med center på. Trevligt att träffas, det blir alldeles för sällan!


Därifrån åkte vi till en stor godisaffär och köpte lördagsgodis. Det börjar bli dags för vardag, rutiner och för mig att börja äta lite nyttigare, men jag börjar inte riktigt än...
Vi handlade, lämnade av barnen hemma och åkte och tog en cache, en häftig multicache som jag varit sugen på att ta ett tag. Siffror skulle samlas in på ett ställe, sedan skulle man hitta cachen och använda siffrorna till att öppna cachen. Lite Da Vinci koden över det hela. Lite!


Vi gjorde inte så mycket mer här hemma sen, jo, jag gjorde en getingfälla, jag återkommer om det. Slog in paket, såg på TV, åt godis och sen åt vi en underbart god räksoppa med vitlöksbröd. Min man kan verkligen laga mat!


Jag fick en ny frisyr också, visst blev det fint?


Jag jobbade lite också, kommer jag på nu. Hjärnan har börjat veva igång så smått, matteplaneringen är påbörjad, till exempel. Imorgon är det dags för jobb. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar