2016-08-25

Boktips - Flyga vilse

Jag har precis läst klart Kristin Hannahs Flyga vilse, fortsättningen på Vad som än händer. Vad som än händer handlar om två kvinnor, Tully och Kate, som varit vänner sen tonåren. Flyga vilse är berättelsen om hur det gick för Tully och för Kates familj efter att Kate dött. Det är flera av dem som så att säga "flyger vilse". Som tur är ordnar det till sig! Det är en sån där berättelse som får mig att tänka på hur hemskt det skulle vara att dö och inte få se mina barn växa upp, så tårarna har trillat medan jag läst boken. Läsvärd och gripande!

(Sen att jag stör mig på pappan som först drar med ungarna till Hawaii tre dagar efter att hans fru dött för att ett par veckor senare flytta till en helt annan del av USA och ta ungarna från sina kompisar, morföräldrar mm. Då kan man lätt flyga vilse! Men boken är bra ändå!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar