2015-02-10

Sälen, tisdag

Sista dagen med gänget. Jag önskar att vi hade kunnat stanna längre. Fast jag längtade hem till Håkan också.

Vi packade ihop det mesta på förmiddagen och sen åkte jag och barnen till backen en stund innan de andra. Vi åkte en sväng i Trollskogen. 


Lovisa anslöt till oss nästa vända och hon och barnen hoppade i guppen i Trollskogen. 


Sen åkte vi till ravinbackarna och Oskar åkte sitt livs första (hela) röda backe! Utan att ramla! 


Vi lyxade till det med lunch i backen, hamburgare och korv. 


Sen åkte vi Branten, en kort svart backe. Oskar klarade det bra, utan att ramla. 


Och han var mycket nöjd med att ha klarat backen bättre än sin moster, som vurpade!



Eftersom vi åkte mycket alla tillsammans de här dagarna fick Elvira hänga med och åka lättare backar än hon kanske ville, men hon övade på att åka snyggt och göra snygga svängar. Oskar har utvecklats mycket, han åker mycket mer med parallella skidor och plogar bara där det är brant och så. Ankarlift åker han utan problem!

Efter att ha åkt till stugan och packat in sakerna i bilen sa vi farväl och for hemåt. Vi pausade i Vansbro och åt semlor! Jag har ju inte fikat på fyra veckor, men nu unnade jag mig det!



Hemresan gick bra. Himlen var otroligt vacker, men färgerna ville inte fastna på kortet Elvira tog. Det är jobbigt att köra i flera timmar dock. 


Vi stannade inte och åt mat på vägen hem, barnen ville gärna ha mat från pizzerian hemma så vi köpte med mat hem. Det var skönt att komma hem till Håkan!

Vi har haft härliga dagar tillsammans och barnen har varit så duktiga och hjälpsamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar