2015-02-04

Promenader, limekyckling och kastrering

På morgnarna nu när det är snö tar Oskar pulkan till skolan. Ja, jag får dra förstås! I bakgrunden syns Levis ute på promenad.


Idag har vi låtit kastrera Shelly. I morse plockade vi bort maten, man får ju inte äta innan operationer. När jag var hemma på lunch var det en hungrig liten kisse som strök sig mot mina ben. På eftermiddagen fick hon hoppa in i transportburen. 


Oskar beställde och lagade (med lite hjälp) maten idag. Limekyckling med vinegrette-potatissallad. Gott!


Elvira och jag åkte och lämnade Shelly hos veterinären. 


Sen shoppade Elvira lite, ett par tofflor och sudd. Jag läste på Facebook att en båt där vi brukar handla snäckor, glass mm på sommaren höll på att sjunka (!), så vi gick dit och tittade. Sen överraskade vi Ingalill, Elviras farmor, med ett besök och fick lite kaffe /fika. Trevligt!


Efter en timme kunde vi hämta en drogad katt. Nu är hon inspärrad i gästrummet, eftersom hon inte får äta eller gå ut. Stackars liten!


Det blev en sen promenad för mig, men det var vackert ute. När barnen är på dåligt humör är det väldigt skönt att ta en promenad och få lite lugn och ro!


Nu tittar jag på ett avsnitt av Homeland, sen ska jag sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar