2015-02-24

Promenadväder...

När jag var hemma på lunch idag såg det ut såhär på marken. Så onödigt! Fick vi inte snö till sportlovet behöver vi ju inte få det nu. Snön stannade dock inte länge.

Det var ju inte bara hos oss det snöade, skidåkarna på VM i Falun hade det ju rätt svårvallat idag. Men det gick ju bra för Charlotte Kalla, mycket roligt!


När jag gick ut och gick min 4,8 km-promenad snöade det inte utan det var kallt regn som föll från himlen. Jag gick en sväng i området där jag växte upp. Här över (hitom björken tror jag) har det gått en väg tidigare. När jag var liten fanns det metallbalkar kvar efter bron. De gick vi balansgång på. Jag törs inte tänka på vad som hade hänt om vi hade ramlat...


Här är min barndoms tussilagodike. Grått och trist nu, men åh, när man ser de där gula färgklickarna i det torra gräset!


Ännu en bild från min skolväg. Naturligtvis gick vi uppe på kanten på sidorna av vägen, det var ju mycket roligare än att gå på trottoaren. Och visst hände det att vi gick över järnvägsspåren istället för genom tunneln. Varför kan man undra? Spänning? Tågen gick ju inte lika fort då som nu, men det var ändå vältrafikerade spår... 


Det var ett tag sen jag gick här, så nostalgin förgyllde ju promenaden lite! I övrigt var det mest kallt och jobbigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar