2015-01-10

Sjuttondag jul

I torsdags när jag veckohandlade köpte jag tulpaner. När jag kom hem från jobbet i fredags så plockade jag bort julduken och adventsljusstaken så att tulpanerna fick ta lite plats. Men då såg det sådär ut med ljusstaken och julgardinerna. Så då försvann julen från köket!


Vi åt tacos till kvällsmat, barnen och jag. Håkan var ute med sina arbetskamrater.


I förmiddags började det snöa. Så då blev det tulpaner och snö istället för julsaker och barmark. (Ja, för snön som föll den dagen vi gjorde en snögubbe, den försvann fortare än kvickt...) Det är ju inte Tjugondag Knut än, men det borde väl vara ok att plocka bort julsakerna på sjuttondan också, eller? Så blev det i alla fall, vi ägnade förmiddagen åt att plocka undan allt.


På eftermiddagen kom Tim och Ida hit och dansade ut granen.

 "Vi ska dansa kring granen
så länge träskorna varar
men när som träskorna tagit slut
så tar vi granen och kastar ut!"


Sen rasades pepparkaksrymdraketen och barnen fikade upp den!


Det kom en hel del snö under dagen och mer ska det visst komma i natt. Jag hoppas den stannar kvar. Annars kan vi lika gärna ta vår på en gång, jag avskyr detta mellanväder och varannandagsväder. Kan vi vara överens om snö fram till och med sportlovet och sen vår?

 
"Nu är glada julen slut, slut, slut
Julegranen kastas ut, ut, ut
Men till nästa år igen
kommer han vår gamle vän
för det har han lovat"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar