2015-01-11

Sista dagen på jullovet

Imorgon är det skoldags igen för mina barn och mina elever. Vårterminen ligger framför oss. Jag, som har en trea, ska snart ha nationella prov med mina elever. Oskar har redan gått halva tiden i förskoleklass. Tiden går fort!

Imorgon är det alltså dags att väcka Elvira tidigt för första gången på tre veckor. Vi får se hur det går! Oskar gick ju upp tidigt redan i torsdags och det gick ju bra, trots att han somnade efter halv elva i onsdags. 

Idag har Elvira varit på Idas kalas på Örebro slott. Det hade varit spännande. Jag har jobbat en del, gjort en grovplanering av terminen och lite ner detaljerad för de närmsta dagarna. Och så har jag jobbat hårt med att äta upp det sista julgodiset. Nu är det dags att bli nyttig! Håkan och jag gör ett försök med motion och bättre kost. Vi får väl se hur det går! 
Oskar är luskammad (vilket alla barn på hans skola ska vara imorgon) och nyklippt!

Nej, nu är det dags att få Elvira i säng!

Catgirl!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar