2015-01-04

Bokåret 2014

Jag har läst 153 böcker under 2014, 9 fler än under 2013. I snitt blir det 12,75  böcker per månad. De månader jag läste minst var augusti, september, oktober och november då jag läste 9 böcker per månad. Mest böcker läste jag i februari, 19 böcker.

De författare jag läst mest av 2014 är:
På förstaplats: Nora Roberts, 28 böcker
På andraplats: Ken Follett, 6 böcker
På tredjeplats: Mark Billingham, 5 böcker

Böcker som gjort större avtryck än andra:
Folk av en främmande stam av Louise Boije af Gennäs, Expeditionen av Bea Usma, En ond liten handling av Elizabeth George, Divergent och Insurgent av Veronica Roth samt Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman
Gott nytt bokår!

1 kommentar:

  1. Oj, vilket tempo du måste ha när du läser. Jag är imponerad!

    SvaraRadera