2019-08-29

#TBT - Kräftskiva 2006

När vi hade kräftskiva i lördags så pratade vi om hur länge vi haft den traditionen. Jag var tvungen att kolla bland mina foton, och såg att vi hållit på sen 2006. I år var alltså vår 14:e kräftskiva! Att se korten gjorde mig lite sugen på att visa bilderna från åren innan jag började blogga. Så det kommer bli tre TBT- inlägg.

2006 alltså. Mathilda var 17 år, Jossan 15 och väldigt blond, som synes!



Lovisa var 11, Elvira 1½ och Kalle 12½. Småpluttar allihop!


Kenneth och Maria! Väggen bakom var brun och utan hyllor.


Jag tror att Håkan och jag ser både yngre och smalare ut än idag!



Jossan ägnade sig mest åt att skala kräftstjärtar åt andra. Perfekt!'


Bara delar av syrrans familj var med, både Johan G och Martina saknas. Inga av våra barn hade respektive eller barn då, så vi var inte så många.


Vi satt ute och åt efterrätt och våra gäster var kvar tills det hade börjat mörkna.



Mysigt! Det här var alltså inledningen på en långvarig tradition som jag hoppas ska hålla på många år till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar