2019-08-01

Mittåkläppen

Igår förmiddags åkte vi mot Mittåkläppen för att vandra. På vägen dit såg vi en vit ren. Den sista biten väg har bom och betalstation med kortbetalning, smidigt. 



Så började vi vandringen!



Efter nån kilometer passerade vi de sista träden. 



Håkan, Elvira och Oskar följde en omarkerad stig upp till snön (du ser dem väl?), sen gick de åt vänster tills de kom ut på den ordinarie stigen. Sedan kom de till vägskälet för den lättare/svårare stigen, då valde de den lätta eftersom benen var rätt trötta efter klättringen upp till snön. 



#älskasnö



Mathilda gick den vanliga stigen. Jag gick en bit på den, men just nu äter jag en lågkaloridiet och är helt orkeslös, matt och yr. Jag kände tidigt att jag inte skulle kunna ta mig upp utan att ta hela dagen på mig, så jag gick, vilade, gick, vilade så långt jag hann innan de andra började gå neråt. 
Vid ett av mina stopp kom en ren gående. 



Såhär långt kom jag. Till första kurvan till höger. Inte så dåligt, med tanke på att vi startade nere i dalen, som inte duns på bilden. Man ser träden vi gick vid den första kilometern. 



De här kom upp på toppen!



Där åt de lite matsäck!



Vi träffades åter på väg ned!



Sista biten ner mot fäboden!



Vi åkte ett par kilometer innan vi tog lunch. Lunch med utsikt!



Sedan åkte vi hem och duschade och slappade en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar