2019-08-02

Hej igen, Sälen!

Igår eftermiddag kom vi ”hem” till Sälen igen! Stugan väntade på oss!



Håkan, Mathilda och jag tog varsin osocial promenad på fjället. En promenad på Flatfjället är ett måste! Men vår stig upp blir sämre och sämre, spängerna underhålls inte längre. 



Vid korsningen svängde jag vänster!



Och gick till ett röse!



På tillbakavägen hittade jag hjortron. Jag hade med mig hink och plockade lite! Lycka! Hade jag fått ihop mer hade jag kanske delat med mig till syster och systerdotter, men jag orkade inte leta vidare. Jag blev nämligen attackerad av knott. Inte de små irriterande saker som jag kallar knott hemma utan flugliknande saker, upp till 6 mm långa som lämnar rejäla bett som kliar mycket och lätt blir infekterade... Inte kul alls!
Men åh, så vackert!



Sen åkte vi vuxna en sväng och kollade ombyggnation i Tandådalen och köpte fiskekort åt Håkan och Oskar till idag. 
Vi slöade i stugan, tittade på Ernst bl a, innan vi gick och la oss. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar