2019-08-31

Första dagen hemma

Jag har insett hur enormt mycket tid jag får lägga på att äta och dricka. Det känns nästan som ett heltidsjobb, i alla fall så här i början. Och jag är inte det minsta hungrig, utan får tvinga mig att äta. Maten smakar gott, det är inte det, utan jag har bara ingen som helst matlust. Helt obegripligt att det kan vara så kämpigt att få i sig mat. Så första dagen hemma ägnades till stor del åt mat. Jag virkade också, samt tittade på Game of Thrones (jag har börjat om från början). Och så läste jag.



Mamma kom och drack kaffe med mig en sväng på förmiddagen, det var skönt att prata bort en stund och ha lite sällskap. Ett tag i alla fall, sen behövde jag vila.
Jag gick runt i trädgården ett antal varv, det är bra att röra på sig. Jag börjar få en känsla av höst trots värmen.



Vi har fullt med fjärilar i trädgården, har aldrig varit med om nåt liknande! Amiral, heter visst arten. De är inte rädda utan det går att komma riktigt nära dem.



På kvällen började jag titta på serien Himmelsdalen, den verkar spännande.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att du har kommit hem ordentligt! Det kommer nog att bli en stor omställning för dig på många sätt och vis. Virkningen ser fin ut:)

    SvaraRadera