2019-08-24

Ojsan!

Vips då har hela första skolveckan gått utan ett enda inlägg! Inte bra!

Barnen har i alla fall börjat skolan nu och första veckan verkar ha gått helt ok. 
Oskars mobil la av för ett tag sedan. Han fick låna en mobil av syrran, men förra veckan la den också av. Därför beställde vi en ny mobil åt Oskar, fast en begagnad. Vi köpte den från Swappie, som säljer begagnade mobiler med ett års garanti. Vi valde Bra skick, den näst bästa varianten och fick hem en jättefin mobil. Skicket gäller bara det yttre, inuti ska alla mobiler de säljer fungera som de ska. Oskar är nöjd och mobilen funkar bra!



På jobbet har vi välkomnat våra elever efter sommarlovet. Eleverna har slagits ihop från två olika skolor, så vi har ägnat mycket tid åt lära känna-lekar och samarbetsövningar. Bland annat naturbingo!



I torsdags kväll var vi barnvakt åt Penny och Roxanna. Roxanna provade Håkans glasögon, jag tycker hon är så söt i dem!



Penny ville inte vara med på kort! 
Roxanna somnade i soffan men Penny var inte alls trött, en kort stund senare sov hon i mitt knä!



Efter en veckas arbete med barnen var jag rätt trött, så igår kväll åkte jag och tittade på vatten! Det blåste, så jag satt kvar i bilen, men åh, vad det var vackert!



Nu är det lördag igen! 

1 kommentar:

  1. Visst är det avkopplande med en stund i naturen och speciellt vatten ger ro.

    SvaraRadera