2018-07-30

Sommar i Sälen!

Igår morse packade vi ut oss i bilen och åkte mot Sälen. Det regnade stora delar av vägen, härligt att det kommer lite regn! Här stannade syrran med familj och badade på väg upp förra veckan, men det var vi inte sugna på.


Vi stannade i Vansbro och köpte engångsgrejer att äta på, vilket vi glömt. Vi köpte naturligtvis fika också att ta med oss, på Vansbro Konditori. Sedan stannade vi vid Almasjön och åt lunch, vår klassiska snickarkorvssallad!


Det blev flera stopp längs vägen där vi köpte regnbyxor åt Elvira, vi hittar inte hennes. Vi köpte också en regnkappa åt henne, bara för att den var snygg.


Sista stoppet blev Ica Lindvallen. Jag älskar taket på denna Ica-affär, fullt av växter!


När vi kom fram till syrrans stuga fikade vi. Mmm! Vi satt inne eftersom det regnat och utemöblerna var blöta.


Sedan åkte Håkan, Mathilda och jag och tittade på stugan vi ska bo i på sportlovet.


Oskar var lite rastlös, letade efter en boll att sparka på och hackade på stenar. Jag satt och försökte läsa.


Men efter ett tag fångade jag in honom och klippte honom, han var så lurvig. Jag körde med maskin, 6 mm i nacken och 33 mm där uppe. Det var länge sedan jag klippte enbart med maskin och länge sedan han var så här korthårig.


Snygg stil!


Sitta i soffan eller på en stol verkar inte gå så bra!


Jag satt ute och njöt av tystnaden!


Sedan spelade vi boccia. Jag utklassade mina medspelare!


Vi spelade TP, Oskar vann!


Vi tittade på Hälsningar från, ett program som jag missat där kändisar får resa tillbaka i tiden med sin familj till det år då de var 12 år. Vi såg 1968, 1978 (då Håkan var 11) och 1987 (då jag var 12). Hög igenkänningsfaktor!


Sedan tog Mathilda, barnen och jag en kvällspromenad innan det var läggdags!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar