2018-07-27

Målning, körsbär, sushi, kräftor mm

Idag har jag målat hela förmiddagen. Först målade jag klart dörrarna på garagets framsida och sedan började jag måla på långsidan.


Det ser inte ut som om jag kommit särskilt långt, men jag har målat undertak, vilket innebär många vinklar och vrår och att måla med armarna uppåt. Tur att det blev för varm för att måla vid lunch!


Oskar och jag åkte till Kalle och Daniella och plockade lite mer körsbär. Det var varmt!


Sedan åkte vi till stan och köpte en sån här, så att barnen ska ha tillgång till internet t ex när vi är i Sälen. Vi har nämligen ett sim-kort fullt med gratis surf som vi har fått från Telia.


Som tack för sällskapet och hjälpen fick Oskar sushi. Ja, jag också!


När vi kom hem var Mathilda hemma. Äntligen! Hon har varit på Island och sett en massa vacker natur, dit vill jag också åka!

Till kvällsmat åt vi kräftor och räkor!


Sedan åkte vi och tog ett kvällsdopp. Tyvärr dök det upp massor av folk, det är skönare när det är lugnt och folktomt. Halv tio, när vi åkte hem, var det 29 grader varmt ute!


Nu sitter vi och slöar framför TV:n och undrar hur vi ska kunna sova i den här värmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar