2018-07-21

Böcker i juni

25/5 Eldflugornas sommar av Maeve Binchy
3/6 Silverbröllopet av Maeve Binchy
6/6 I blodbokens skugga av Maeve Binchy
9/6 Matildas sista vals av Tamara McKinley
10/6 Nora O´Donoghues dröm

12/6 Glassjön av Maeve Binchy
16/6 Calendar girl - besatt av Audrey Carlan
17/6 Calendar girl - älskad av Audrey Carlan
19/6 På egen hand av Marian Keyes
23/6 Byvalla av Karin Jansson
24/6 Tillbaka till Byvalla av Karin Jansson
25/6 Sommar i Byvalla av Karin Jansson
26/6 Familjehemligheter av Sheila O’Flanagan
26/6 Manglade dukar och vikta servetter av Ewa Klingberg
27/6 Sonjas andra chans av Åsa Hellberg
28/6 Typ trettio av Lisa Jewell
29/6 Stjärna för en natt av Lisa Jewell
30/6 En andra chans av Jojo Moyes

18 böcker i juni En rätt bra bokmånad. Jag har läst många av mina födelsedagsböcker och så pocketböcker som jag köpt för att ha med mig till Mallorca. Maeve Binchy-projektet har fått vila lite.
Byvalla-serien var rätt trevlig, lantllig feelgood. Marian Keyes bok var, som alltid, fantastisk, hon skriver med värme och humor men också med stort allvar. Här handlar det om Amy, vars man Hugh bestämmer sig för att ta ett sex månaders avbrott från deras äktenskap. Familjehemligheter är också en feelgood av Sheila O´Flanagan, jag är väldigt svag för hennes böcker och för irländsk feelgood över huvud taget. En andra chans är den avslutande delen i Livet efter dig- trilogin, också den mycket bra, även om jag inte riktigt kunde bestämma mig för hur jag ville att den skulle sluta.

Det är härligt med semester och bra böcker att läsa!

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med semester och mer tid för att läsa!
    Det har jag missat att det kommit ut en tredje bok i Livet efter dig. Den får jag se till att läsa framöver.

    SvaraRadera
  2. Jag är glad att ju gillade glassreceptet; tänkte lite på dig när jag lade upp det:) Kan ju vara roligt för ungarna att komponera ihop sin egen speciella glass-smak! Berätta gärna om ni använder receptet:)

    SvaraRadera