2018-07-24

Garagemålning och kaniner!

Först en tomatbild! Nu mognar tomaterna, en härlig blandning av färger och former. Och sååå gott med solmogna tomater!


Jag gör mycket av jobbet med garaget, men min underbare man hjälper också till. Han målartvättar och tar bort saker. Här hängrännor och stuprör, vi bestämde oss för att byta dem när vi ändå var i farten.


Jag målade på igår också, det ljusgråa fick färglager nr 2 och så började jag måla mörkgrått på dörren. Det blev för varmt att fortsätta måla sedan, färgen torkade nästan på penseln.


Kattluckan skruvades på plats, jag tänkte göra det medan jag väntade på att kaffet skulle rinna ner, men det var mer komplicerat än jag trodde, så det tog nästan en timme... Inte blev det helt rakt heller, men det får duga!


Håkan tog bort tjärpappen som satt längst ner för att skydda brädorna och jag skrapade lite på långsidan. Det är så mycket som är löst bara...


Elvira tog ut tre kaniner som vi trodde var så stora att de inte kunde ta sig genom kompostgallret, men det kunde de, det visade Kanel.


Det här är en av Elviras favoriter, Cayenne. Hen är så lurvig så hen nästan ser ut som ett marsvin!


Närbild på Cayenne!


Cayenne är väldigt gosig och klättrar upp på Elvira! Bredvid syns Chili, som inte har ett uns lurv på sig. Så olika de kan bli!


Här är min favorit, utbrytarkungen Timjan. Han gillar mig!


Nej, lite frukost och sen ut och måla en stund innan vi ska åka och hälsa på Milian!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar