2018-07-20

Äntligen regn och En liten minisemester!

I onsdags åt jag sommarens första plommon från vårt träd. De flesta är långt ifrån mogna (oroa dig inte Mathilda), men de är i alla fall på gång! Många är de också!


Onsdagen var ännu en väldigt varm dag. Jag stod i poolen en lång stund och blåste upp flamingon. Det började mulna på och vi hoppades på regn, men trodde nog inte riktigt det skulle komma nåt nu heller.


Som tur var hade vi fel. Det kom en rejäl regnskur. Barnen badade i regnet!


Sedan bestämde vi oss hastigt och lustigt för att åka till sommarstället, jag, barnen och syrran med döttrar och barnbarn. Där fanns det gott om små söta grodor.



Vi åt kvällsmat tillsammans, jordgubbar och mjölk och smörgås. Mysig sommarkvällsmat!



Oskar och Arvid spelade fotboll!


Vi gick tillbaka till gäststugan vi fått låna av min bror, så att Arvid skulle få en chans att somna. På vägen fångade barnen många små grodor. De släppte dem naturligtvis igen.


Lovisa kom ner till oss och vi tog ett kvällsdopp!


Sedan blev det kvällskaffe och Yatzy. Standard när man är i sommarstugan!



Ca kvart över elva tog vi ett nattdopp. Härligt och lite småspännande. Tänk om man kunde spara lyckan från sådana här små stunder i en liten ask och ta fram när man behöver!


Jag var inte helt säker på att den här minisemestern skulle bli av, Elvira hade hosta och Håkan ville inte följa med, men jag är glad att det blev av!

Ursäkta att det tog ett par dagar innan jag publicerade detta, jag har app-problem och måste sitta vid en dator och blogga, vilket gör att det inte blir av lika lätt som när jag kan blogga från mobilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar