2018-07-24

Milian, körsbär, garaget, tapas mmm

Jag förstår att ni brinner av nyfikenhet över hur långt jag kommit med garaget, men jag håller er på sträckbänken ett litet tag. Jag målade nån timme på förmiddagen, sedan åkte vi och hälsade på Milian. Ja, och Kalle och Daniella förstås! Men söte Milian var förstås i centrum.




Vi bjöds på gott fika!


Oskar (och jag) plockade körsbär!



Sedan åkte vi hem. Oskar åkte och badade, Håkan och jag köpte spik och mat och Elvira gosade med kaninerna och tog in några i vardagsrummet.


Sedan firade vi jul i juli! Julmust, juleskum (skumtomtar), mjuk pepparkaka och varsitt tiokronorspaket från Dollarstore.


En suddgummihäst!


Ett förstoringsglas!


Nu ska ni få veta vad jag hunnit med garaget idag! Inte mycket! Jag målade en dörr på förmiddagen och i kväll spikade jag upp knutbrädorna och målade en av dem. Det hände lite i alla fall!


Jag och Oskar kärnade ur körsbären, imorgon får vi göra sylt.


Dagens tapas-variant till Svansen på Skansen var sydamerikanska/latinamerikanska tapas. Åh, vad mycket gott det blev!


Nu har vi sett på allsång och mord i Midsomer, snart är det läggdags!


1 kommentar: