2018-07-20

Shopping, kaniner och bio.

Idag har vi shoppat lite och slöat lite. Håkan och jag åkte och köpte en stor säck pellets till kaninerna. Sedan slöade vi hemma. Tomaterna börjar mogna, det är både vackert och gott- Solmogna tomater!


Vi badade förstås i poolen också. Den har vi haft mycket användning för i år!


Sedan fångade vi in Timjan, som varit i grannens trädgård ett par dagar. Nu fick han flytta in i en egen bur som är lite mer rymningssäker.

Helt plötsligt blev de andra kaninerna väldigt nyfikna på honom, och han på dem.


Jag har varit och köpt färg också, vi måste måla garaget och ytterdörren. Hur det nu ska gå till i värmen?

Ikväll har jag varit på bio med syrran och mina systerdöttrar och sett Mamma Mia - Here we go again. Jag tycker filmen var helt ok, jag gillade den del av filmen som utspelade sig 1979 mycket, men nutidsdelen hade behövt lite mer innehåll. Lily James gjorde rollen som unga Donna mycket bra!


På väg till bilen såg vi brandbilarna rycka ut på väg till en skogsbrand. Den verkar vara under kontroll, men usch vad många skogsbränder runt om i landet som inte är det. Jag hoppas brandmännen och regn lyckas släcka alla bränder snart.

Nu är det läggdags. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar