2018-07-26

Garagemålning, kräftor, bad mm

Idag satte jag barnen i arbete! Medan jag målade mörkgrått på garagedörrarna för andra gången (hann ca hälften) så grundmålade barnen där vi skrapat. Toppen att få lite hjälp från dem! (Ja, de får betalt, men ändå!)


Vi badade en hel del, det var helt otroligt varmt. Penny gick från att hålla mig i handen till att "simma" tvärs över hela poolen. Lycka!


Eftermiddagsfika! Oskar var och badade och Håkan hämtade kräftor.


Det var spännande att titta på kräftorna i badkaret när Håkan kom med dem.


Nykokta kräftor!


Det gick åt ett parasoll för att kunna leka i sandlådan. Mamma kom och hälsade på en stund och tittade på barnen som sprang och blötte sig i vattenspridaren.


Tjejerna åkte hem, Elvira åkte och red, Oskar lekte med en kompis och Håkan och jag pustade ut i solstolarna i skuggan. Så här ser garageväggen ut nu, snyggt, eller hur?


Håkan och jag letade mogna plommon i plommonträdet. Det är många som är på gång att bli mogna, men jag hittade bara ett att äta.


Vi tittade på Ernst, slöade lite och nu börjar de flesta ladda för sömn. Jag också, snart. Ska bara titta lite på Blacklist först!

1 kommentar: