2018-07-28

Målar långsidan mm

På förmiddagen idag målade jag klart undertaket och så målade jag halva långsidan. Dessutom bytte jag ut en bräda. Sedan hade jag inte tid att göra mer, jag behövde packa, betala räkningar, skjutsa sonen till kalas mm.


Igår kväll såptvättade Håkan gången mellan huset och garaget. Det blev en viss skillnad! Vi tänker inte måla grått här utan låta det vara vitt, eftersom den här sidan inte slits så mycket av väder och vind. Ser det tokigt ut med en vit sida får vi väl måla den nån annan gång.


På eftermiddagen kom vår kaninvakt och tog reda på vad hon ska göra när vi är i Sälen. (Vi har alltså kaninvakt och när hon inte är här är huset larmat, så ni vet!) Medan vi stod och pratade drog mörka moln plötsligt in och det blev ett riktigt åskoväder. Härligt! Det skulle behöva komma mycket mer regn, förstås, men det kom i alla fall lite och det blev lite svalare.


Elvira och jag åkte för att hämta stugnyckeln hos syrran och passade på att gosa lite med den här gullungen och beundra hennes storebrors nya frisyr. Vera är så otroligt glad och söt!


Vi hämtade hem en snowboard som syrran hittat på loppis. Oskar köpte den för pengarna han sparade ihop när han sommarjobbade. Den är lite för lång, så han får sätta fart och växa några cm innan vintern!


Till kvällsmat åt vi kyckling med pommes och kantarellsås och till det smörslungade vitlöksmorötter i många färger! Såå gott!

Nu är det strax läggdags!

1 kommentar: