2015-08-05

Sydamerikansk tisdag?

Jag började dagen med en morgonjogg i solskenet. Jag hade tänkt ut hur jag skulle springa, men ändrade mig halvvägs och tog en annan väg, sedan ändrade jag mig mot slutet och bytte väg igen för att slutligen komma tillbaka till cykeln för tidigt och då vara tvungen att springa runt och fram och tillbaka. Ibland är det svårt att hitta bra rundor!


Jag sprang 7,6 km! Det gick inte fort, men ändå!


Vi åkte och badade ned Ing-Marie och Marcus. Barnen grävde, sprang i sanden och tog tid och badade!


De badade länge och ofta. Jag doppade mig en gång, det var lite kallt. 


Ing-Marie hade med sig grillen så vi grillade korv till lunch. Och marshmallows!


Håkan var hemma när vi kom hem. Han hjälpte Oskar att göra en pilbåge. Jag rensade blåbär och satt i skuggan och läste. 


Jag bakade (och åt) den goda blåbärskladdkakan som jag la ut receptet på i förra inlägget. Den var väldigt god!


Katterna sov i skuggan i dubbelsäng!


På kvällen kom Mathilda hem, det är ju Svansen på Skansen - tisdag! Oskar var så glad att hon kom! Yes, yes! ropade han och så fick hon en kram!


Den sydamerikanska maten blev grillat kött och chorizo (spanskt, men äts även i Sydamerika) med en massa röror till, bland annat en bön-röra och chimichurri. 


Gott! 

Oskar var sur för han gick inte vara uppe så länge, vi försöker lägga dem tidigare och tidigare för att de ska klara av att börja skolan. Men jag förstår att han blev sur...

1 kommentar:

  1. Vad söta katterna är! Det verkar verkligen som om ni har härliga familjedagar tillsammans:) Mysigt!

    SvaraRadera