2015-08-06

En bra och dålig dag

I går morse blev vi invaderade av mördarsniglar. Eller av en i alla fall. Det kändes sådär, om jag ska vara ärlig Den lyckades ta sig upp på fönstret och sen vidare till grannens garagetak. De är bra på att klättra...


Jag vet inte riktigt vad vi gjorde under förmiddagen, jag diskade och tvättade en maskin tvätt i alla fall. På eftermiddagen följde Oskar och jag med syrran på shoppingrunda här på orten. Vi började med fika, kaffe och Hot Blondie på BK. Vit choklad, you know, love it!


Oskar tog en bananmilkshake. 


Jag inhandlade en ljuslykta och en BH, storshopping! En trevlig utflykt!

Pumpen till vår pool har lagt av. När jag testade den en stund körde den inte runt vattnet men rök och luktade konstigt. Den behöver ju vara igång varje dag för att poolen ska må bra, så det kändes inget vidare. Hade ingen aning om var jag kunde hitta någon. När jag googlade pumpens märke och nummer hittade jag bara på nån webförsäljning för 6-700 kr och med flera dagars leveranstid. jag chansade på att den Rusta har var rätt modell och åkte dit. Det stod inte på hemsidan vilket märke och vilken modell det var.  Jag blev rätt glad när jag kom dit och såg att det verkade stämma. Rea var det också, det var ju positivt!


Ska väl försöka få den på plats idag!

1 kommentar:

  1. Hoppas det ordnar sig när pumpen kommer på plats. Nej usch, mördarsniglar på fönsterna vill man inte ha!

    SvaraRadera