2015-08-17

Ettagluttare

Idag började Oskar ettan! Och jag tog emot min nya klass, Oskar och 22 andra juveler. Så här såg jag ut:


Oskar gjorde sig fin!


Redo för skolstart!


Såhär såg det ut i klassrummet:



Alla barn fick en goodie-bag. Jag läste detta för dem:

Här får du en liten goodiebag för att kunna starta igång läsåret 15/16 på bästa sätt!
En penna - eftersom vi kommer skriva och lära oss så mycket.
Ett sudd - för att påminna dig om att alla gör misstag men att det är av misstagen vi lär oss.
En pusselbit eftersom alla i klassen är olika men lika unika och alla behövs för att den här klassen ska vara hel.
Ett gem eftersom vi i den här klassen håller ihop i vått och torrt.
Färgpennor och kritor eftersom världen ser gladare ut med lite färg.
En stjärna - den symboliserar just Dig, för oss är du en stjärna som ska lysa upp varje dag! Tänk vilken stjärnhimmel vi blir tillsammans!

Välkommen till ettan! Vi är så glada att Du är här!

Johanna och resten av personalen på XXXXXskolan


Det var nog många som var lite pirriga inför skolstarten, men jag tror de tyckte att första dagen gick bra. Jag tyckte att eleverna var mycket duktiga på att lyssna och jobba!

Elvira hade haft en bra första dag i femman. Hon hade precis vaknat när vi gick, därför har jag inga kort på henne!

1 kommentar:

  1. Vilken gullig idé med en Goodie bag:) Måste vara 'speciellt' att ha din egen son i klassen..:) Är det bara för detta år eller följer du honom till 3:an? Vet inte hur skolan n fungerar nu för tiden...jag är ju så gammal, haha!

    SvaraRadera