2015-08-31

Sommaren i Instagrambilder

Sista augusti. Slutet på sommaren. Vemod, alltid vemod. Men varför inte ta en titt i backspegeln på allt roligt vi gjort under sommaren? Jag bestämde mig för att lägga upp ett urval av mina Instagrambilder från sommaren, och glädjas en gång till åt allt roligt vi gjort!

Vi börjar med en nyklippt Johanna som firar 40 år på jorden. Oskar fyller 7 år. Konsert till minne av Ted Gärdestad, min födelsedagspresent från Ingmarie. Oskar och jag läser Narnia.


Årets första dopp (Oskars andra). Kaffe i skuggan i trädgården. Vi firar in sommarlovet med glass och jordgubbar. Spontanfika på altanen.


Bad. Frukost på altanen. Skorensning. Syrensafttillverkning.


Lunch på Nyhem. Möte i Nyhemshallen. Midsommarblommor. Midsommarfina barn.


Barnen plockar sju sorters blommor på midsommarafton. Ullaredsbesök. Ullareds camping. Dags för första mammografin.


Bullar med jordgubbar och vit choklad. På bilutställning mm, vi träffade mamma och pappa. Caesarsallad har det blivit många gånger i sommar. Ansträngande geocachingrunda i skogen.


Oskars sydda fot. Pion! Bad trots bandage. Madicken på Lerbäcks teater.


Saft. Systrar. Sälenfika. Syskon på fjällpromenad.


Vandring till snön. Med Tim och Ida vid Trollens fäbod. På toppen av Trysilfjället. Skanning av mammas och pappas gamla diabilder.


Mathilda och jag cykelorienterar. Bad. Fiske. Elvira gosar med Elsa.


En midsommarnattsdröm i Vadstena. Trimorientering. Buffé på väg till Riga. Svenskporten i Riga.


Stortorget i Stockholm. Glass i Nora. Nya vandringskängor. Tända ljus i juli en ruskväderskväll.


Oskar bakar vinbärskaka. Blåbärsplockning. Geocaching vid vacker tärn. Bergs slussar.


Blåbärsplockning. Bad. Utflykt till Varberg, Falkenberg och Ullared. Glass i Hjo.


Släktträff. Lilla Vansbrosimmet. Moster och Penny. Morbror och Penny.


Oskar börjar ettan. Sommarens sista dopp? Sannerudsmarken. Kräftfiske.

 
Vilken härlig sommar vi haft!
 
Det är förresten ingen som kan hela texten på den här?
 
Adjö, du kära sommaren
och tack för alla sköna dar.
Adjö min båt vi ses igen,
adjö du skog och gröna blad
Vi minns i kalla vintern sen...
 
Jag hittar inte texten nånstans, men delar av sången dyker upp i min hjärna varje år så här års. Vemod. (Och efter att ha sett filmen Insidan ut så har jag insett att även Vemod behövs!)
 
Hoppas på en fin och solig höst!

2 kommentarer:

  1. Men.... Det är ju den jag alltid sjunger :) en fågel som var jätteglad, en häst som blev min bästa vän, adjö du kära sommaren / Syster Yster

    SvaraRadera