2015-08-26

Orientering, musik och bågskytte

I måndags började orienteringen igen. Oskars grupp skulle springa och räkna hur många steg de tog på 100 m. Han tyckte det var svårt att springa och räkna samtidigt, så jag räknade åt honom. Det gick bra på grusvägen, men när vi skulle springa i skogen och jag skulle räkna hans steg 3 m framför mig samtidigt sin jag själv sprang utan att se var jag satte fötterna, då lyckades jag ramla raklång så stor jag är... Vi skippar nog räknandet i fortsättningen!
Igår var förskoleklassen och ettan på trumkonsert. Två män trummade på krukor, soptunnor, med plaströr med mycket mera. Coolt! Barnen var hänförda! 
Oskar testar nu hur allt låter, om det kan bli instrument av våra krukor och hur tillbringare och hinkar låter när man slår på dem när de hänger på kvastskaftet!


Plaströret till poolen går att trumpeta med och så kan man dra pinnar längs räfflorna. 


Idag testade vi bågskytte. Riktigt roligt, tyckte Ingmarie och jag. Oskar och Marcus också! Tiden gick fort!


Nu tror jag det är sovdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar