2015-08-16

Släktträff!

Igår var det släktträff på mammas sida. Vi var vid en sommarstuga vid en sjö, där jag var ibland med mamma när jag var barn och hälsade på hennes syster och svåger, min moster Siv och morbror Arnold. De lever inte längre, min moster dog när jag var 16 år och efter det har jag nog bara varit här en gång, på en släktträff. Många minnen!


Vi började med att fika tillsammans.


Det var så roligt att få träffas och prata med varandra!


Barnen ville bada, men hittade ett ormskinn på bryggan, så de tordes inte.


Stugan. I tallen nedanför hängde en hängmatta när jag var liten, men av det andra trädet var det bara en stubbe kvar.


Här någonstans fick jag hjälpa morbror Arnold att skala potatis i en potatisskalarbunke med vev.


Utedasset var övergivet nu, men användes när jag var barn trots att de hade toalett i källaren. Det var mysigt med utedass, tyckte jag!


I köket i stugan. Mitt starkaste minne härifrån är att jag lärde mig spela Skipbo!


Sysslingarna Linnea och Martina följde med barnen och badade och skrämde bort en snok som låg och solade. Med modigt sällskap gick det bra att bada!


Barnen spelade plockepinn.


Och gungade i hammocken.


Alla hade med sig den mat de ville äta och till efterrätt bjöds det på rulltårtebakelser.


Hela gänget!
 

På vägen hem stannade vi och köpte lördagsgodis. De hade jättegulliga små påsar på Ica i Finspång. Alldeles lagom stora!


Vi åkte vägen förbi Grytgöl, där min mamma växte upp. Här är huset där hon bodde, sen vi såg det sist har det fått röd träpanel.

 
Det var en trevlig dag med mycket nostalgi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar