2014-08-10

Sommarens sista dag?

I alla fall sista dagen innan det är dags att börja arbeta. Och vädret ska visst bli sämre, så snart är sommaren slut. Sensommar. Ett ord jag inte gillar. Jag vill inte att sommaren tar slut.
Våra luktärter blommar vackert i alla fall. 


Jossan och Filip kom hit en sväng idag och lånade hyvel och slip, de ska fixa till en TV-bänk. De tog Andjelin med sig hem. 
Elvira och jag åkte och badade, hälsade på syrran och hämtade en fin lampa (bild kommer) och så åkte vi till skolan där Elvira ska börja och tittade lite hur den ser ut, så att hon vet vart hon ska ta vägen. 

Min stora lilla tjej!


Vi lyckades hitta varsitt moget plommon på trädet!


Och så blev det semesterns sista kvällsdopp tillsammans med Elvira och Mathilda.


Imorgon är det dags för jobb. 

2 kommentarer:

  1. Semesterns sista dag, inte sommaren. Augusti är en sommarmånad./ syster yster

    SvaraRadera
  2. Fina luktärter! Själv gillar jag sensommaren med sina speciella dofter som en blandning mellan sommar och höst och värmen som är lite mer"mättad" än sommarvärmen.

    SvaraRadera