2014-08-06

En mulen dag

Oskar gick sin andra dag på fotbollsskolan igår. Han var inte så jättepeppad, men vi cyklade iväg ändå. Elvira och jag cyklade och hämtade honom, och hamnade i värsta ösregnet - utan regnkläder naturligtvis. Som tur är var det varmt. Vi fick med oss Marcus hem, här cyklar grabbarna hemåt.


Elvira och jag och mamma hjälptes åt att röja i hennes rum och jag slutförde städningen av Oskars. Bäst att visa kort på rummen, de ser väl inte ut så här särskilt länge... 
Oskars rum:


Elviras rum:


När Marcus och mamma åkt hem spelade vi Fia med knuff. Jag vann, barnen blev sura. 


Jag tog och städade min hylla i sovrummet. Kom på att jag skulle visa ringhållaren som jag fått av Elvira (?). Smart va?


Så var det dags för "Svansen på Skansen". Dagens tema blev Tyskland. Tysk potatissallad med tyska korvar och, i Håkans fall, surkål. Gott! (Inte surkålen)


En vecka kvar nu, vad ska vi äta finalkvällen?

Morden i Midsomer får vi dock inte fler nya avsnitt av i sommar. Vi får väl se nån gammal repris!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar