2014-08-09

Avslutning, utflykter och kvällsdopp i månens sken

Förmiddagen började med fotbollsskoleavslutning (med vattenkrig som Oskar höll sig utanför) som jag inte har några kort ifrån, vill ju inte lägga ut kort på en massa andra barn. Tack till alla ledare för en bra vecka, även om Oskar tyckte det var jobbigt. Efter det besökte Oskar och jag fritids där Oskar inte ska börja på måndag, som jag hade tänkt, utan på tisdag. 
Elvira blev bjuden av Andjelins farmor att följa med på en båttur på Vättern. Oskar fick i stället åka lilleputtetåg!


Vi tittade på djur och fikade!


Tjejerna verkade ha haft en trevlig båtresa!


Jag bakade två sorters kakor och gjorde hjortronsylt. Citronmarängkakorna blev otroligt goda! Recept kommer!


På kvällen åt vi kräftor och kräftpaj. Mathilda kom hit också. 


Vi tog ett kvällsdopp i månens sken, vi tjejer. E och A tvingade mig att ta kort när de slängde med håret, för det hade de sett på sommarlovsmorgon. 


Det var en oerhört vacker kväll, riktigt trolsk, med månsken och dimma. Vackert så det nästan gör ont. 
Två bra kompisar!


Två systrar!


Idag laddar vi för gatufest! (Fast än så länge sover resten av familjen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar