2014-08-06

Jag orkar mer när det inte är supervarmt!

Visst har det varit härligt med en sommar med värme och sol, men man orkar inte göra särskilt mycket vettigt. Det går ju inte så bra att städa etc när man dryper av svett bara man lyfter lillfingret. Av den orsaken har det varit bra med ett par lite svalare dagar. I förrgår städade vi ju barnens rum. Igår snyggade jag till i linneskåpet, där låg allt huller om buller.


Jag sågade också ner en gren som gått av på äppelträdet. Det är för mycket äpplen på det. Jag borde ha gallrat tidigare, samt stöttat grenar. Men det gjorde jag inte. 


Grenarna hänger verkligen ner. Det röda är ett spännband som håller upp en gren. 


Tomaterna börjar mogna!


Rosen har slagit ut. 


Oskar följde med Marcus hem efter fotbollsskolan. Andjelin kom hit och sover över här ett par nätter. 
På kvällen blev det ett kvällsdopp!


Jag har börjat jobba lite, inte officiellt, men med planering. Hjärnan satte liksom igång av sig självt, då tyckte jag det var lika bra att skriva ner det hjärnan kom fram till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar