2013-01-19

Plugg och fika eller kaffe!

Min älskade make blev klar med sin kurs i NO + teknik för åk 1-3 igår. Bra gjort! Själv läser jag samma kurs, men på ett annat universitet. Jag blir klar i mars. Det innebär att jag har en hel del plugg att klara av tills dess. Så denna helg går i pluggets tecken även den. Fast vi försöker hitta på lite annat också, för barnens skull.
Förmiddagen idag bestod av plugg. På eftermiddagen fikade vi hos svärmor. Eller snarare drack kaffe. Barnen fikade. Fika kräver fikabröd, och det håller ju Håkan och jag oss borta från just nu. På bilden ö th ser ni Oskar som har bråttom till farmor. Han sprang långt före oss! På bilden n tv har Oskar ritat Svampbob med vänner. Fotot blev inte så bra, men man kan faktiskt se vad han har ritat. (Svampbob och Bläckvards hus syns rätt bra) Även om vi inte fikade var det trevligt med en liten pratstund!
När vi kom hem blev det en promenad och sen mer plugg. Känner mig riktigt duktig! Jossan och Filip kom till oss en stund, Jossan behövde hjälp med någon uppgift i naturkunskapen hon läser. Vid köksbordet satt Oskar, Jossan och jag med varsin dator. Oskar tittade på Evas funkarprogram: Vatten och avlopp. Ny favorit!
På kvällen åt vi kyckling, grekisk sallad och tzatziki. Mums!

Nu tror jag att det snart är läggdags. Låg vaken i natt mellan kl 4 och 6 efter att Oskar kommit ner, väckt mig och varit sur över att inte Håkan kom upp till honom igår kväll som han lovat... God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar