2013-01-10

20 frågor

Jag hittade 20 frågor hos Marie som hade hittat dem hos Liza. Här kommer mina svar:

Drömresa:
Det finns otrolig många platser på jorden som jag vill besöka för första gången eller besöka igen. Avonlea/Prince Edward Island i Kanada har länge varit ett drömmål t ex. En jorden runt-resa vore ju en dröm, att se att alla platser man hört talas om och sett på bilder (Pyramiderna, Grand Canyon, Ayers Rock, Kinesiska muren mm) finns i verkligheten. Jag har bilat i Europa med min familj när jag var yngre, det skulle jag gärna göra om och då skulle jag gärna återvända till Österrike, Prag Venedig mm, men även besöka nya platser. Drömmarna är många, pengarna få!

Favoritsysselsättning:
Läsa böcker, umgås med nära och kära, äta god mat, geocacha.

Hur många gånger går du in på Facebook per dag:
För många!

Vad önskar du dig i födelsedagspresent:
Ett teaterbesök eller liknande med min man, en pajform i porslin, böcker eller presentkort på en bokhandel.

Drömyrke:
Jag trivs väldigt bra med att vara lärare, i alla fall undervisningen och jobbet med barnen. Författare har dock alltid varit drömyrket.

Favorittidning/magasin:
Köper/läser nästan aldrig sådana, Vi föräldrar och Allt om resor har jag prenumererat på tidigare.

Favoritplats i Sverige:
Öland!

Thaimat, grekiskt, italienskt eller svensk husmanskost:
Jag älskar thaimat, grekisk mat och italiensk mat men svensk husmanskost är inte min grej...

Favoritdesigner?
Ingen aning!

Vad gör dig lycklig en måndag?
Alltså, måndagar... Det är inte direkt min favoritdag. Min man och mina barn är ju lyckan i mitt liv, de finns ju på måndagar också, men ändå...

Vad driver dig att skriva blogg varje dag?Jag skriver inte varje dag, men jag skriver för att jag tycker att det är roligt, för att släktingar kan läsa om barnens vardag när de inte själva kan vara del av den och för att det är roligt att kunna gå tillbaka och minnas.

Om du fick välja själv, var skulle du då vilja bo?
Jag trivs här, ibland skulle jag dock önska att huset var helrenoverat och lite större. Vår trädgård är underbar!

Stadsbrutta eller lanttös?
Jag är uppväxt och bor i ett mindre samhälle. Jag tror inte jag skulle trivas nån längre tid i en storstad, men landet är nog inte heller min grej. Det finns mellanting!

Vilken är din största tillgång enligt dig själv?
Det var en svår fråga. Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva.

Favoritmat?
Just nu måste jag nog säga att det är rökt lax som Håkan rökt själv. Sååå gott!

Har du någon kändis som du är inspirerad av?
Nej, inte vad jag kan komma på.

Tror du på tankens kraft?
Vad menas?

Vart vill du åka på semester nästa gång?
Jag skulle vilja flyga någonstans, barnen vill så gärna åka flygplan.

Vad är lyx för dig?
En stund i lugn och ro, utan tjat.

Lämna gärna en kommentar med länk ifall du svarar på frågorna i din blogg!

1 kommentar: