2013-01-01

Nyårsafton

1 januari 2013. Trots att jag har skrivit om året som gått, planerat nyårsmeny osv så hade jag inte riktigt fattat att det faktiskt skulle bli januari. Missförstå mig inte, jag vet att januari är årets första månad, men jag var ändå inte riktigt beredd på det. Men nu är det januari. Början på ett nytt, fräscht år!
Hade ni en trevlig nyårsafton? Jag hoppas det. Det hade vi. Här kommer lite bilder:

Elvira gjorde placeringskort som vi hade som servettringar. Det blev fint, tycker jag.


Förrätt: Bruschetta med tomater, lufttorkad skinka och ruccola. Varför är det alltid så att förrätten är så god att man helst skulle vilja äta sig mätt på den?


Middagssällskapet: Håkan, Ingalill, Oskar, Filip, Josefin, Elvira och Mathilda. Och jag, ej med på bild!


Varmrätt: Kalvrullader med bacon, hopsjunkna pommes duchesse, vitvinssås med salvia och smör- och vitlöksslungade morötter och gurka. Såå gott!


En promenad och lite fyrverkerier!


Efterrätt: Citronglass serverad i citron. Oj, vad lovord den fick, Filip, Ingalill, Elvira och Håkan höjde den till skyarna. Ja, du läste rätt, efterrättshataren och glasshataren Håkan gillade den! Jossan och Mathilda var mätta eller mindre förtjusta i den och Oskar hade helst velat äta ren citron (Min son!)


Sen tittade vi på TV, åt chips, spelade spel, gick en promenad mm. Oskar var trött men gjorde allt för att hålla sig vaken, han var inte stilla en sekund. Han höll ut länge, men somnade strax före halv tolv.


Elvira hade inga problem att hålla sig vaken i år, hon var med och firade in det nya året med cider och fyrverkeritittande. Framåt halv ett somnade hon.


Oskar vaknade kl 8, vilket innebär att idag kan bli en lång och gnällig dag. Elvira sov till halv elva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar