2013-01-02

Bokåret 2012

Jag har läst 152 böcker under 2012, 19 fler än under 2011. I snitt blir det 12,67 böcker per månad. Den månad jag läste minst var november, då jag läste 7 böcker. Mest böcker läste jag i juli, 20 böcker.

De författare jag läst mest av 2011 är:
På förstaplats: Minette Walters, 14 böcker
På andraplats: Rosamunde Pilcher, 11 böcker
På en delad tredjeplats: Jo Nesbö och Nora Roberts, 8 böcker

Böcker som gjort större avtryck än andra:
Torka aldrig tårar utan handskar: 1 Kärleken av Jonas Gardell, Två soldater av Roslund och Hellström, Priset man betalar av Lionel Shriver, Godnatt finaste av Dorothy Koomson, Vi måste prata om Kevin av Lionel Shriver och Brobyggarna av Jan Guillou.

Jag ser fram emot många härliga lässtunder 2013!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar