2011-06-19

Nyhemsveckan

Jag håller på och packar, för i morgon kväll trotsar barnen och jag förkylningar och feber och åker till Nyhem med Maria och Lovisa! (Hur förkylda kommer de vara när vi kommer hem?) Nu ljög jag, jag håller inte alls på att packa, jag skriver ju blogg-inlägg så att det ska vara lite aktivitet på bloggen trots att jag är borta. Jag tänkte att Håkan, som får stanna hemma, skulle ha något att läsa så han inte saknar oss alltför mycket. Imorgon drar vi alltså ner Marias lilla husvagn till Nyhem. På vägen ner brukar vi stanna och äta hamburgare. När vi kommer fram är det dags att sätta upp förtältet, som tur är ska Lovisa med i år, vi var lite bekymrade för hur Oskar och Elvira skulle kunna hjälpa till istället för henne. Martina kommer också dit, det ska bli så roligt att få umgås med syster + systerdöttrar


Sedan ska vi ägna några dagar åt att umgås, gå på barnmöten, antaglingen sitta utanför Nyhemshallen och lyssna på möten, äta glass, äta godis, läsa, äta mer glass, äta tacos, äta plättar (hoppas mamma och pappa kommer och hälsar på oss!), äta hamburgare med mos, äta lite glass till, äta frukost (man skulle kunna tro att vi inte gör annat än äter) shoppa i bok/musikaffären, kanske bada och vet ni, det finns faktiskt en geocach på Nyhemsområdet som jag tänker försöka hitta!
Vi ska också försöka sova i den lilla husvagnen medan tonåringarna stökar runt omkring oss, det är inte alltid det lättaste. Ett år vaknade jag av att några stod och sparkade fotboll mot vår husvagn...

Nu har vi längtat länge, Elvira är så glad att det bara är en dag kvar. Vi ska ha roligt, hoppas det blir soligt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar