2011-06-04

Härliga, soliga dagar!

Vad underbart det är när solen skiner när man är ledig! Igår och dag har barnen sovit länge och börjat dagen med varsin Smoothie - yoghurt, banan och hallon. Lyxig frukost, tycker de.


Igår, när vi handlade presenter och bil, råkade jag hamna i en bokaffär där jag hittade tre deckare som nu väntar på att jag ska sätta tänderna i dem.


Elvira har fått en fin sekretär av min bror. Vi funderade på att måla den, men Elvira hade inte tålamod att vänta och den är fin som den är, så nu har vi möblerat om i hennes rum.


Mathilda har kommit hem, vilket vi tycker är väldigt roligt. Tack vara det kunde Håkan och jag ta en kvälls-cykeltur tillsammans. Det är så ljuvligt med ljumma sommarkvällar, vi cyklade i shorts och t-shirt halv tio på kvällen. Vi hamnade på ett vackert ställe vid Ålands kanal, där vi aldrig hade hamnat om det inte hade varit för vårt nya intresse geocaching.


Nu slöar vi framför TV:n, snart är det nog läggdags. Det är så ljust ute så man skulle gärna vara vaken mycket längre, dock. Imorgon blir det barnkalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar