2011-06-14

Mer skolavslutning!

På vägen tillbaka till skolan, efter Elviras och mina elevers skolavslutning hann jag med att ge Lovisa en kram. Världens finaste systerdotter (delad förstaplats) slutade nämligen nian. Det är inte klokt, jag kommer så väl ihåg henne när hon var en liten bebis och snart ska hon börja gymnasiet. Som sagt, vart tar tiden vägen? Jag sprang också på några av mina före detta elever, som också slutade nian idag, och fick några kramar. Det är också helt ofattbart, jag har haft dem från förskoleklass till sexan, nu börjar de snart gymnasiet. En helt underbar klass var de, förresten! Grattis alla nior, nu är ni klara med grundskolan!


På eftermiddagen åkte vi traditionsenligt till Askersund på skolavslutningsutflykt. Lovisa svek oss i år igen, men mamma, syrran, barnen och jag åkte iväg, fikade på ett mysigt café, köpte jordgubbar och barnen fick varsin sommarlovspresent av sin snälla moster!


Håkan har varit ute med jobbet och ätit ikväll, så Mathilda och jag köpte hem kinamat för att fira skolavslutningen. Inte för att någon av oss har slutat skolan idag, men i alla fall =) Nu ser vi på House. I morgon är det dags för studiedag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar