2011-06-26

Midsomrar vi minns

Midsommar kan ju firas på olika sätt, olika mycket. Här kommer lite bilder från olika midsomrar! Den första bilden är tagen i Grekland 1980. Jag, längst till höger, var sur för att vi skulle åka hem dagen därpå. Och sur på alla som skulle envisas med att ta kort...


Midsommarafton 1996, på en restaurang i Italien, utanför Riccione. Jag vill minnas att Maria, jag och något/några av hennes barn sprang runt en blomkruka och sjöng Små grodorna!


Midsommar i Sandviken 1997. Det var visst populärt med jeansklänningar.


Midsommar i Fjordglott, Norge, 1998. (Det sista o:et ska vara ett norskt ö, jag kan inte göra sådana). Johan och Martina fiskar.


Dans kring en minimal midsommarstång i väldigt vacker miljö, vid Oldenvattnet i Norge. En busslast med japaner på väg från den närbelägna glaciären skyndade sig att ta fram kamerorna och fotografera denna konstiga, norska sedvänja =)


Vi hoppar raskt till 2005, Elviras första midsommar!


Så här kan det se ut när man försöker få Elvira att ha midsommarkrans. Det här är 2006 och hon är 2½ år. Oskar och hon är rätt lika när de är sura.


Midsommar 2009, Elvira kunde acceptera att ha kransen på sig så pass länge att jag hann fotografera. Oskar snuttar på tungan!


Vi avslutar med en bild på midsommarlunchen 2010, då Jossan, Filip, Ingalill och solen gjorde oss sällskap!


Någon gång skulle jag vilja åka till Dalarna och verkligen fira midsommar. Det skulle nog vara en intressant upplevelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar