2011-06-13

Nittileaks

Har ni sett Nittileaks med Filip och Fredrik? Jag gillar F&F (trots att jag aldrig kan komma ihåg vem som är vem), men deras olika TV-program håller olika kvalitet. En del älskar jag, andra har jag knappt sett.Nittileaks har jag dock följt med stort intresse. Nittileaks är alltså tio årskrönikor där F&F tillsammans med gäster (och E-Type som DJ) pratar om vad som hänt under 90-talet. Många händelser man minns och mycket kändisskvaller = nostalgiskt och roligt. Minns du Hjalle och Heavy, Nile City, Noshörningen Nelson, Fucking Åmål och VM-bronset i fotboll? Att tänka på hur gammal man själv var och vad man gjorde dessa år är också intressant. 1990, som det första programmet handlade om, var jag 15 år och gick i åttan - nian. I kväll är det dags för sista programmet, om 1999, året då jag blev färdig lärare och började jobba.



Så här står det om kvällens program:
"1999 - slutet på en era
1990-talet lider mot sitt slut. Per Ragnar spränger fiket i tv-serien Tre Kronor, två av sveriges största profiler är Leif Loket Olsson och Dr Alban och det ryktas att Peter Settman underhåller på nattklubbar med sexinspirerade lekar. Filip och Fredrik utser årtiondets svensk och avslutar serien med att tillsammans med E-Type framföra Campione."

Har du missat Nittileaks så har du möjlighet att se programmet på http://www.kanal5play.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar