2011-06-27

Kalsonger och hamburgare

Igår bestämde jag att Oskar skulle få försöka klara sig utan blöjor dagtid, bli en stor kille med kalsonger. Man kan tycka att det gick bra eller dåligt, beroende på hur man väljer att se på det. Antingen kan man säga: Han kissade bara i kalsongerna 3 gånger! eller De tre gånger han kissade så kissade han i kalsongerna... Vi tar nya tag idag, hittills har han bara kissat i kalsongerna en gång!

Igår ringde Jossan och frågade om vi inte kunde hämta henne, Filip och Andjelin, vilket vi gjorde. Elvira och Andjelin har som vanligt lekt, lekt, lekt och ibland har Oskar fått vara med på ett hörn. Andjelin följde med oss och gratulerade barnens kusin Isak, som fyllde 7 år igår!


Till kvällsmat grillade vi hamburgare, uppskattat av alla även om Oskar inte åt något annat än bröd med ketchup. Tjejerna tittade demonstrativt bort när jag tog fram kameran!


Elvira och Andjelin har så roligt, så Andjelin stannade kvar här när Filip och Josefin åkte hem. Jag ska skjutsa hem henne i morgon när jag åker till tandläkaren i Hallsberg. Jag har nämligen bitit sönder en tand, eller en lagning. Igen. Lagade ju en lagning under jullovet, nu är det dags för nästa...

1 kommentar:

  1. Lycka till med kalsongerna. Låter som det är läget att bygga upp ett lager ;)

    SvaraRadera