2010-06-30

Busungar och klätterapor!

Idag har vi varit ute på äventyr! Barnen, mamma, pappa och jag åkte till Sandviken för att fika och eventuellt bada. Eftersom mörka moln dök upp på himlen och det började blåsa, så satte vi oss i min brors lusthus och fikade.


Vi hade en trevlig stund därinne. Oskar och hans morfar koncentrerade sig djupt på fikat som synes. De trivs bra ihop, gammal och ung!


När Oskar var klar med fikat gick han ut och stängde dörren. Om ni tittar noga på det översta kortet så kan ni se att det medförde problem... Just det, det finns inget handtag på insidan! Vi försökte få Oskar att öppna dörren, men det kunde han inte, han förstod inte att han skulle vrida handtaget uppåt. Elvira fick panik över att vara instängd och jag blev orolig att Oskar skulle klättra genom det glesa staketet och ramla i vattnet. Inte roligt alls! Mamma, som väldigt snart fyller 72 år, klättrade raskt ut genom fönstret som sitter mitt emot dörren, ner på en regel som stack ut och från den ner i gräset i den branta sluttningen ner mot sjön... Sen kunde hon klättra upp och släppa ut oss.

Efteråt sa Elvira: Mamma, du brukar ju kalla oss klätterapor, nu kan du kalla mormor klätterapa!



Det är vackert med sommar, även när det är mulet som på bilden ovan.


Oskar hittade en trappa som han gillade! Rätt vad det var hade han försvunnit bland buskarna, och när jag hittade honom så satt han där.
En trevlig förmiddagsutflykt var det i alla fall!
Dagens citat:
Tänk vad vi orkar -
i kärlek.

1 kommentar: