2010-07-01

Tioårsdagbok!

Jag har en tioårsdagbok, en sån som man skriver några korta rader varje dag och som räcker i tio år. På varje sida kan man sedan läsa vad man gjorde just det datumet de senaste tio åren. Meningen är att man ska skriva varje dag, men jag brukar oftast skriva någon månad i taget... Nu var det jättelänge sedan jag skrev, så jag försöker skriva ikapp sen slutet av februari... Det går ganska bra med hjälp av almanackan, bloggen och alla kort. Men lite jobigt är det.
Tanken är rätt kul dock, att kunna läsa vad man gjorde just detta datum!
Idag för sju år sedan firade vi Daniel på Revirvägen, det var första släktkalaset som Håkan var med på.
Idag för sex år sedan åkte Håkan och jag båt på Vltava i Prag och såg EM-finalen i fotboll på storbildsskärm på torget.
Idag för fem år sedan var vi i Danmark.
Idag för fyra år sedan åkte Mathilda, Kalle, Elvira, Håkan och jag till Sälen och gick upp till toppen av Tandådalsberget.
Idag för tre år sedan vet jag inte vad vi gjorde, för jag har inte skrivit något.
Idag för två år sedan var Elvira och jag i lekparken vid Ugglestigen och lekte och fikade, Oskar låg i vagnen och sov.
Idag för ett år sedan åt Håkan, barnen och jag hotellfrukost i Jönköping, sen åkte vi till Visingsö och Gränna.
Idag har vi stått vid vägen och tittat på lastbilar. Nu ska jag koka kaffe, så får vi se vad vi ska hitta på resten av dagen!

Dagens citat:
Ofta kan man lösa de stora problemen
genom att se dem i det lilla perspektivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar