2010-06-04

Bakdepp

Idag har jag jobbat, handlat och bakat. Oskar fyller år på söndag och imorgon kommer släkten på fika. Bakningen gick inte bra. Jag inser att det är dumt att baka något man aldrig bakat förr när man ska ha gäster... och när man inte läser receptet ordentligt så... Men det ska nog gå att äta. Om inte annat så kommer Ewelina (Se Tårtshopen till höger) att göra en fin och god tårta! Usch, jag har ont i ryggen och fötterna, det är inte nyttigt att baka.

Igår var jag och barnen nere på centrum och köpte årets första (tror jag) kulglass! De hade en stor reklamglass av plast ståendes utanför affären. Oskar var helt begistrad utav den.

- Sto lass
- Ja, det är en stor glass
-Minna lass
-Nej, det är inte din glass, det är tantens glass (vi köpte glass av en tant/tjej)
-Tanna lass
- Ja det är tantens glass

Upprepa detta gånger tio minst, så har ni min och Oskars konversation i går eftermiddag!

Två år fyller han förresten, vad fort tiden går! För två år sedan hade jag ständigt ont och kunde inte gå tvärs över gräsmattan... Det är svårt att förstå att foglossning kan vara så otroligt jobbigt. Och att man nästan lyckas glömma hur jobbigt det var!
Men nu är det dags för den blivande tvååringen att sova!

Dagens citat:
Framgång grundar sig inte
på de kunskaper du har
utan på vad du kan göra med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar