2010-06-09

Sista dagarna i H-fors

På fredag är det skolavslutning och på onsdag arbetar jag sista dagen på den skola där jag arbetat det här läsåret. Inte lång tid kvar... Igår hade vi avskedsfest för sexorna, de ska ju börja högstadiet till hösten. Festen var trevlig med god mat, bilder, sånger och minnen.
Snart lämnar jag skolan och mina elever åt sitt öde. Självklart kommer jag att sakna mina elever och mina arbetskamrater, jag hoppas de får det bra utan mig nästa läsår!

Något annat som jag kommer sakna är förmånen att ha ett bibliotek utanför klassrumsdörren. När jag går ut från klassrummet ser jag det här bordet, som ständigt fylls på med bra deckare och romaner. Boktips varje dag, kan det bli bättre?


Samtidigt ska det bli skönt att slippa ta bilen till jobbet. Nu kommer jag kunna promenera med barnen till förskola och fritids och när jag har lämnat dem så är jag på jobbet!
Dagens citat:
Försök att vara närvarande
i den situation du befinner dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar